söndag 9 maj 2010

Kära fru Ribbing!

Nu har jag ett problem som är knivigt: (är mycket intresserad vad du kommer att svara) När jag sitter på en viss bröllopsmiddag och just har smällt i mig några askar bröllopschoklad och känner att jag absolut måste kasta upp, och det skulle vara så pinsamt att vara på så fin middag och kanske förstöra aptiten för alla andra eminenta gäster, och inte minst för de kungliga, vars framtid dessutom är oviss, (speciellt nu när de mörkade sidorna av familjens historia börjar komma upp i ljuset o allt). Ja, min fråga är: Vad gör jag? Kära Box! Syns det inte vad man gör annat än marginellt, så är det givetvis okej. En tidigare frågeställare tyckte det var självklart att få kasta upp lite vid middagsbordet och speciellt om det rör sig om en så lång sittning som detta. Men det kan kanske vara rejält besvärande för omgivningen och då är det inte korrekt. Är det en familjebjudning så finns förstås en stor tolerans, men vid en mer formell måltid ska man undvika det som kan uppfattas som icke tillhörigt situationen. Inga exakta paralleller: man kliar sig inte hör- och synbart, man fixar inte med sin frisyr, man lägger inte på handkräm osv vid ett bord där andra äter, för den gemensamma trevnadens skull. Så mitt råd är: Medtag lämplig påse som jag hoppas du slipper använda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar