torsdag 25 mars 2010

Är det ett skov?

Hur många gånger har jag inte varit med om att jag trott att jag fått ett nytt skov. Idag är en sådan dag. Jag vaknar och är dödstrött. Nästan ingen högersida och yr som om jag är på en båt som gungar upp och ner. Balansen funkar inte som vanligt, kanske en käpp skulle kännas skönt att stödja sig på. Men det är ju egentligen bara de gamla vanliga symptomen, känselbortfall, balansproblem, stamning, eller snarare konstiga ord som kommer ur min mun när jag säger något. För två år sedan, när jag var på väg till en filmfestival i Danmark, hände samma sak som idag. Jag vågade inte åka för att jag trodde att jag inte skulle kunna gå när jag kom fram till Malmö. Jag åkte hem igen. Idag skulle jag åkt på premiär i Uppsala, men jag fick avstå. Nu blir det annan dag jag får åka o se "Ett år av magiskt tänkande" som Voula har regisserat. Nu får jag i stället sitta hemma i soffan o mysa o tycka lite lite synd om mig. Får se hur det känns i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar