söndag 7 mars 2010

sista dagen som anställd

Då var det slut på det roliga med månadslön. Premiären i fredags var så rolig. Alla härliga medarbetare som jag sa hej då till på ett tag. I morgon väntar roligt rep med min glasduo Gretli&Heidi, men först ett besök på arbetsförmedlingen... Min ytterst trevlige förmedlare är det bara roligt att träffa faktiskt. Han brukar ha mycket att berätta varje gång eftersom regeringen ändrar reglerna så ofta. Förra gången berättade han om en annan av mina medsystrar som är född med ett ben. Varje år måste hon fixa ett läkarintyg på att hon bara har ett ben, annars får hon inget jobb. Väntar de sig att det helt plötsligt ska växa ut eller? Fick i fredags reda på att hon som har hand om mitt ärende har varit sjuk i två veckor, så därför har jag inte fått något brev om beslutet att betala tillbaka a-kassa. Men vilken vecka som helst nu påstod en annan a-kassedam. Vi får se. Jag ska i vilket fall som helst överklaga, även om det nog egentligen inte är någon större idé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar