måndag 15 februari 2010

Allt är bestämt nu

Då fick jag tag på damen på a-kassan som undrade hur mycket jag kunde betala varje månad. Min stundande inkomst är 4700 kr från f-kassan och ingenting från a-kassan i månaden. Så ska jag alltså betala av 26600 kr... räkna, räkna... omjag betalar endast av min skuld till a-kassan har jag betalat av det på 6 månader, men då har jag ju inget att leva av... Räkna, räkna, jo om jag betalar bara 2000 o har 2700 att leva av så blir det i 14 månader jag får ha det så här... Så har jag ju barnbidraget också. 1050 kr i månaden till extravaganser. Saken är den att de alltid kräver tillbaka hela beloppet även när a-kassan har gjort fel. Nu har jag överklagat och hoppas på att de kan sänka beloppet med nån tusing åtminstone. Jag har en sambo och föräldrar som kan rycka in i denna nödens stund, men gud nåde dem som inte har det. De är dömda att bara falla, falla, falla tills de krossas i evighet mot alliansens arbetslinje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar